Wednesday, April 1, 2009

An Email From A Friend

Salam all...
Semalam aku ada dapat email dari Yanie, Wan Fazliani (Ex-5 Cekal), ni aku copy paste email dia.. citer pasal dia g sekolah kita last year...


hi aniz,

i'm terribly sorry coz lmbt e-mail ko mu as promised. i've got a lot of works to do and aku br je baik demam a few days ago. cite yg aky nk bagitau kt mu tu byk sbnrnya and aku pon dah lupa. lepas je aku text mu ari tu, aku pon lupa la apa yg aku dh ckp. hehehe... tuanya aku ni kan..

but, demi kwn2 aku... i will try to remember.

1. sekolah kita dh byk berubah. kantin dh ada 2, yg lama dh x pkai. kira dibiarkan kosong and digunaka bila ada majlis je. ms aku pg baru ni utk f1 technology challenge. maka, kantin tu dijadikan tempat semua peserta utk duduk and terima hadiah. kantin tu juga jg track utk f1 competition tu. kalu ms xde majlis, aku tatau la apa function dia.

2. sekolah kita dh x amik ramai students. arts stream pon dah xde. hnya science stream je. kira mmg btl2 tapis la. smk zainab 2 br ada arts stream. bdk2 pon dh x ramai sgt kat sana. mcm sunyi je aku tgk, x sehappening ms zaman kita dulu la ( aku rasa.. )

3. ko-op pon dah tukar venue. kalau dulu, diorg renovate an old toilet and transformed dia jd ko-op kan. tapi skrg, ko-op tu dah bertempat dikantin. ala, kantin tmpt kita mkn dulu. tmpt makcik2 tu masak n serve food. kira kt dm la, cuma diorg beautify la tmpt tu sket. tapi, food yg dijual mcm x best sgt la. x mcm ms arwah cikgu mimi dulu, byk btl food yg dia jual. tapi, aku sempat gak beli a few souvenirs to be brought home. byk gak la duit aku derma kt ko-op tu.

4. since sekolah kita dh xde arts stream, cikgu2 yg ajar prinsip akaun, perdagangan, ekonomi and etc.. dah ditukar ke sekolah2 lain. cikgu hawiah pon dah tukar sekolah gak but aku lupa sekolah mana. cikgu rabiah ada mentioned ari tu but aku yg lupa. korang ingt lg x cikgu rabiah? ala, yg cute2 ajar sejarah tu.. dia dh pencen dh, tapi dia ada bukan business jahitan kt ko-op tu. kira, kalu kita nak jahit nama kt towel ke kain ke apa ke, dia leh wat la. tapi, kena byr berapa ingit pon aku x taw.

5. our fav science teacher, mrs. chin dah pencen dah. dia pencen awal, skrg busy dgn her tuition business. kalu x silap aku, tuition class to kt umah dia je. dkt gak la dgn school kita yg tercinta tu.

6. cikgu wan radziah dah dinaikkan pangkat jd pengetua kt skolah mana ntah. kt area pasir puteh kalu x silap. lepas je kita abis spm, dlm 1995. dia pon pindah sekolah.

7. cikgu sains kita masa form 5 dah naik pangkat jadi ketua bidang sains and maths. nasib baik gak dia ingt aku. kalu x, malu weh.

8. ketua bidang kemanusiaan pon cikgu kita gak. ustazah 2 nama apa ntah, tapi yg aku ingt dia ada ajar kita masa form 5 dulu.

9. memandangkan budak2 sekolah kita dh kurang, maka classrooms pon byk yg kosong. so, diorg utilized la classrooms yg kosong tu jd bilik disiplin, bilik pkhem, etc... aku pon dah lupa. tapi, apa yg pasti ms aku dok round2 block bdk form 3 (masa kita form 1 and 3 dulu) aku rasa cam spooky plak coz sunyi sgt.

10. gmbr sultanah zainab dh dipindahkan ke bilik muzium, bilik ni bilik baru. sebelah bilik yg bdk2 ert masak kek and sbginya tuh. ingt x bilik masakan tu, kalau ms kakak2 senior masak kek. ms kita 2m3 dulu mesti terbau kek2 yg diorg baked. bdk2 junior yg aku jmpa tu kata, gmbr tu dh buat ramai org histeria. ntahla, aku pon kurang sure abt dat part.

aku rasa setakat itu sajalah yg dapat aku send wat kali ini coz aku dah lupa la apa yg aku text kt mu dulu. sorry ek aniz, aku x engaja nak lupa. too bad aku x amik gmbr masa aku pg baru ni. kalu x, leh la au share ngan korang.

conclusion yg dapat aku concluse dari observation aku about our school is sekolah kita dah seperti dulu. mmg ada lain sket la. pendek kata, w'pon dah cat baru and dah ada new buildings tapi aku masih suka sekolah kita yg lama. ada sentimental value gitu.. rasa mcm pegi sekolah lain plak aku rasa.. huk huk..

apa2 pon nnt aku attach gambar aku utk tatapan korang.. i'm sure korang ada gak la tertanya2 mcmmn lah rupa aku sekarang kan.. hehehe..

till again, buhbye..

Thanx Yanie for the trouble u take to write this very long email... and I really can't wait for your photo... :)


2 comments:

Unknown said...

hi kak..
sorry tetibe mencapub kat cni..
sy pon dulu ex smz1 jugak..
just nk ty..psl arwah cikgu mimi tu
cikgu mimi tu yg pkai purdah tu ker?
kalo btullah die serius sy tak tau die dah pass away...innalillah..

Anonymous said...

hi...
rasanya, arwah ni x pernah pakai purdah pon. dia pakai tudung simple jer...

akak pon tau bout her death dr blog ni jugak. akak x sure about the cause of death. if i'm not mistaken breast cancer.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin