Wednesday, September 3, 2008

From KB With Love : Pasar Ramadhan Part 1

Assalamualaikum semua sahabat2 yang dirindui..

Firstly, aku nak ucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan. Tahun ni alhamdulillah, aku berkesempatan menyambut 1st Ramadhan di Kota Bharu bersama-sama AyahBonda tercinta. Kebetulan students aku cuti Mid-Sem minggu ni,so dapatlah aku pun turut sama bercuti (amik cuti tahunan). Semalam (2/sept/08 - bday Izian - Happy Bday Zee!!) aku keluar ngan kawan aku g pasar ramadhan. Kawan yg aku g tu bukan kawan sekolah, so korang tak kenal lah.

So, semalam aku g Pasar Ramadhan (param) yg dekat Berek 12. Tak ramai mana pun org menjual.. sambil2 kawan aku beli lauk n kuih aku snap2 la gambar. Malu gak...tapi demi blog..buat selamba jek lah..hehehe...ada gak yg mcm pelik jek tengok aku dok ngamik gamba...

Tapi sorrylah if gamba2 ni buat korang tak senang duduk... hehe..sabar2.. kuat kan iman ye.. niat aku murni sangat tau... hehe... special utk kawan2 yang jauh di perantauan





Buah Tanjung, Koleh Ubi, Seri Muka (rasanyerlah..xclear sgt gmba), Agar2 (Bledho)




Gulai kawah




Kawan aku Shida (nama glamer Ewoks) pregnant first child 5 bulan, tgh nak bli lauk, dia ni org Johor tapi ikut hubby dia duduk KB. Dia Teacher kat SMK Penambang.







Nekbat n Roti Jala, yg lain2 xsurelah



Aku beli air ubi keladi tu, nampak sedap...tapi tak shedap lah... perasan tak harga air tuh dah RM1.20!! Biasanyer air camni RM1.00 je kan..

Org jual air ni pelik je tgk aku amik gamba air dia..hehee







Air Nyior



Nasi Kerabu ngan rencah2 nyer




Hehehe... ni lah aku n ewoks yg merayau kat param sambil sibuk amik gamba.. aku amik sendiri gamba ni..wlaupun muka ku semacam jek..tapi aku letak gak gamba ni kat sini...




Jala Mas, yg bulat2 warna coklat tu Kuih Cara (Ummi aku cakap la..aku tatau)



Ayam Bakar - shedapp sangat nampak..aku tak beli pun sbb mak aku dah siap pesan b4 aku g param tu "makanan n kuih sume dah cukup kat umah"




Percik Perut - yang ni kawan aku beli... walaupun aku terliur gak nak bli tapi kuatkan iman..esok2 bleh beli lagi..






Ikan Bakar... yummm..yummm



Aneka lauk..



Okeh..sekian sahaja buat kali ini. Moga2 gambar2 ni dpt mengubat rindu kawan2 yg nun jauh.. Asnida di Lahad Datu, Izian di London dan yg lain2 di serata Malaysia. Lastly nak tanya ni.. apa juadah favourite korang utk Ramadhan ni? Sementara aku kat KB lagi ni ada apa2 request? Gambar jek la yg aku mampu pun... hehe... owhh by the way...semalam on de way balik dari param tu aku pusing2 kat sekolah kita jap... sempat la snap2 skit... next entry ye... ok.. sila komen yerrr... tak komen gak aku merajuk lahhh... mana aci...tgk n baca jek..aku nak gak tahu sapa yg jenguk blog ni... okeh... I did my part.. now it's your turn....











4 comments:

Asque said...

Assalamualaiku anisz wehhh...

sedap gilo makane tuh...bakpola mung g bubuh gambar tu weh...huhuhu...napoknyo terpaksola aku wak sdiri kalu nk make gak...mujur la kalu jadi...huhuhuhu

ladies of zainab's skool said...

as.... hehe..sorry... meme aku dedicate special utk mung pun entry ni... hehe..

ningseh said...

adakah aku mengenali miss ewok itheww... hehehe

misz_A said...

linda..haha..lawak je aku baca komen mung...lupa plak mung pun kenal ewoks...hehehe..dah jadi ore kelate makcik tuuu..siap kecek kelate lagi ngan ore jjual tuu..

anisz

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin